Reklama
19. 4. 2022

Věřím, že v době, kdy si na internetu můžeme přečíst kdejaký úspěch, je záhodno sdílet i to, co se nepovede - doufám, že moje nervové zhroucení nad konfigurátorem reklamního profilu někoho pobaví, i když se netýká cvičení. 🙂

Nejlepší reklama je samozřejmě osobní doporučení. Potíž je v tom, že se ke mně chodí klienti tak trochu i schovat, takže tu nechtějí potkávat své známé. Věřím, že to dost souvisí i s tím, že lektor k sobě přitahuje na dlouhodobou spolupráci podobně laděné osobnosti a já nejsem zrovna družicí se typ. Tedy tenhle způsob propagace mi sice omezeně funguje, ale všechny hodiny mi nenaplní.

Bylo potřeba inzerovat. Zkusila jsem letáčky do schránek, protože mi přišlo divné nedat o sobě vědět po okolí „po staru“, ale věřím, že dnes si většina lidí kontroluje informace a recenze na internetu, a tak jsem i já zaměřila svou pozornost tam.

Facebook se neosvědčil. Zaplatila jsem si kdysi reklamu. Klienti, kteří sledovali moji stránku, hlásili, že jim najednou pořád skákala moje reklama. To nebylo cílem, oslovovat lidi, kteří už o mně věděli. Zkusila jsem využít skupiny, které nezakazují reklamní příspěvky a jsou zaměřené na lokální komunitu, dokonce mi to i pomohlo získat nové klienty, ale nebyla jsem ochotná se tím dlouhodobě zabývat. Další práci se sociálními sítěmi jsem tak zavrhla. Ještě jsem si v nějakém záchvěvu naděje pořídila knihu Jak na sítě, ale když její hlavní premisa byla „musí vás to bavit“, tak jsem raději opět vytáhla platební kartu a šla se poohlédnout jinam.

Začnu Googlem, tam není moc co dodat, protože to jednoduše funguje. Na začátku mi sice nešla kvůli nějakém technickému zádrheli přidat platební karta, vyřešili jsme to ale v klidu po mailech s podporou.

Měli jsme časem taky jedno nedorozumění s algoritmem, který vyhodnotil tuto fotku:

zřejmě jako klec a zamítl ji, že jde o týrání zvířat. Když je to takto ojedinělý incident, tak je to spíš pro pobavení.

Jo a taky dlouho trvalo schválení kategorií, které bych chtěla, ale nakonec prošly.

Jinak jsem velmi lehce naklikala, co jsem chtěla, od té doby to běží a klienti mě tak skutečně nacházejí.

Jeden klient mě pošťouchl, že když jsem v Česku, měla bych inzerovat i na Seznamu, že tady přeci jen Seznam ve vyhledávání vede. Což znělo jako dobrý argument.

Začnu od konce. Výsledek je ten, že jsem veškerou inzerci zrušila a nechala jen ten nejzákladnější profil zdarma, abych nezešílela.

Proces, kterým jsem se k tomuto výsledku dostala, byl silná zkušenost. Pro mé nervy. 😂

Proklikala jsem se ke stránce, kde byly rozepsané tarify a pod nimi tlačítko „Mám zájem“. To vypadalo nadějně. Akorát že vedlo na formulář, kde jsem měla vyplnit kontaktní údaje, že se mi ozvou. To mě mělo varovat.

Následně se mi snažili dovolat. Když to opakovaně neberu, co kdyby zkusili e-mail? Ne, stále volají. V jednu chvíli se i povedlo, že zavolali, když jsem zrovna neměla klienta, ale stejně jsem neměla čas mluvit, tak jsme aspoň domluvili dobu, kdy zavolají. V určený čas nezavolali.

No nakonec to po mnoha dnech klaplo. Ale celý telefonát byl jen o tom, že si musím naplnit jejich Peněženku. Tak proč mě to teda vedlo na ten kontaktní formulář a ne na instrukci k platbě?

To bylo varování číslo dvě. Ale ne, já si šla za svým cílem, tak jsem nedbala zlověstných znamení po cestě. 😆

Konečně jsem zaplatila a mohla tvořit kampaň. K tomu bylo záhodno co nejlépe vyplnit profil. Skoro všechny fotky k nabídkám mi byly zamítnuty: jedna má černé pozadí, druhá je oříznutá... už ani nevím, co byly všechny důvody, musí se jim nechat, že byly barvité. Kategorie k výběru byly neodpovídající a mnou vytvořené byly všechny zamítnuty. To už jsem byla docela frustrovaná a psala jsem na podporu, že nechápu tu logiku, že jedna kategorie existuje a adekvátní pro jinou sekci ne, chtěla jsem poradit, jak to teda mám nazvat. Odpověď byla přeneseně „tak to prostě je“. Navíc vzhledem k manuální kontrole je to všechno trápení na dlouhou trať.

Platbu jsem neobnovila.

Uplynula nějaká doba a Seznam přišel s novinkou, možností vypsat služby, které firma nabízí. Líbila se mi. Evidentně jsem se nepoučila, šla jsem do toho sebemrskačství znovu! 🤯

Už blbě snesu, když jsou věci zamítnuty, že „tak to prostě je“, ale tady Seznam vymyslel nový způsob ničení nervů zákazníka: přepisovali texty, které jsem ke službám napsala. Nedělám si srandu. Všechny služby se mi vrátily s razítkem „schváleno s modifikací“. A někdy ta změna třeba spočívala v tom, že mi nějakou část textu ztučnili.

Opravdu tam na tohle platí lidi? Nechtějí raději zaplatit programátora, který formulář na zadání služby změní tak, aby zákazník zadal, co a jak si přejí, když mají evidentně dost jasné představy?

Určitě tam na druhé straně někomu všechny ty změny dávaly smysl, mně po několikátém zamítnutí bouchly saze a vše jsem deaktivovala. Koneckonců dneska hodně lidí hledá na mapě a tam je zobrazení zdarma. Fakt jsem jim ty peníze chtěla dát, ale oni je prostě nechtějí. 😉



Sdílej:   Facebook   Twitter